איזון עדין

מגמת עיצוב גלובלי | כיתה יא׳ 

צוות: הלה ברודי וענבל הלצר

תחומי דעת:  קבוצות מיעוט | הגדרות של מיעוט | זכויות קבוצה | איור | התפתחות הילד ועיצוב מוצר מבוסס קהל יעד.

שאלה פוריה: מה אפשר ללמוד ממשחק?

משך הפרויקט: רבעון א'

מיומנויות והרגלים: חקר וחקר חזותי | הפשטה | עבודה עם תוכנות גרפיות | איור | גימור | עבודת צוות

תוצר: משחק איזון מעץ, המציג מיעוטים במדינה

רציונל הפרויקט: 

הפרויקט עוסק במרקם העדין שמתקיים  בין רוב לבין מיעוט במדינות בעולם. מתוך היכולת להבין את מארג היחסים והאיזון שבין מדינה לבין מיעוטיה ומתוך שיח זכויות ודמוקרטיה, התלמידים יצרו פאזל איזון מבוסס חקר.  על מנת לייצר ייצוג ראוי למיעוטי הלאום השונים, הובן הצורך לדעת מיהם המיעוטים השונים, מה מאפיין אותם, מהי התרבות הייחודית ולחבר בין ידע אורייני לבין ידע ויזואלי. החלוקה השונה לסוגי מיעוטים - בין מיעוטי לאום למיעוטים דתיים ומיעוטים הדוברים שפות שונות מבהירה את הקו הדק של היותו של אדם פעם חלק מחברת הרוב ופעם חלק מחברת המיעוט. עצם  השימוש בפאזל ככלל ובפאזל איזון בפרט - מאפשר דיוק של מארג היחסים וההבנה את התלות ההדדית בין כלל התושבים והאזרחים במדינה. 

לצפייה בהנחיות חקר (אזרחות)

 

מהלך פרויקט:

תרגילי מבוא  משפחה - ייצוג חזותי מופשט של המשפחה שלי, על בסיס מדינות מוצא ומגדר | קבוצה - איך מייצגים באופן חזותי קבוצה של דומים וגם שונים?

ייצוג חזותי של מיעוט  פיתוח שפה חזותית, מופשטת, של מיעוטים במדינה - על בסיס חקר וחקר חזותי

מאיור דיגיטלי לתוצר פיזי  הכנה לחיתוך לייזר, עיבוד עץ, צביעה

תוצרים סופיים  עיצוב אריזות, וצילומי המשחקים בסטודיו

אירוע סיום משחק חופשי בחנות צעצועים - טומי ואניקה