פרויקט פליטים

עיצוב גלובלי, כיתה י׳, מחצית ב׳ תשפ״ד

צוות: ענבל הלצר, הלה ברודי

ידע - אזרחות גלובלית: זכויות אדם – הזכות לחיים וביטחון | תנועת אנשים בעולם | פליטים ופליטות – למה אנשים עוזבים? | מבקשי המקלט בישראל | מדיניות ישראל והחוקים הרלוונטיים למדיניות זו

ידע - עיצוב: העברת מסר ורגש באמצעות איור ועיצוב | עבודה בתוכנות גרפיות 

שאלה פוריה:  מה כוחה של יצירה בעיצוב מציאות?

משך הפרויקט: שלושה חודשים

מיומנויות והרגלים: ריבוי נקודות מבט | חשיבה ביקורתית | עבודה בצוותים מתחלפים | פיתוח אמפטיה | חקר בשפות זרות |  גימור מוקפד

תוצר: סיפור של הגירה (פוסטר דף צביעה ענק)

רציונל הפרויקט

סוגיית מבקשי המקלט בישראל היא סוגיה מתמשכת מזה שנים, עולה ויורדת מהכותרות. בפרויקט זה ביקשנו לחשוף את התלמידים לסוגייה של מבקשי המקלט והפליטים דרך הזרה והתבוננות על המתרחש בעולם, כך שכאשר בחנו את המקרה הישראלי היכולת לראות מורכבות גדלה. עיקר המיקוד בפרויקט הוא על הבורחים ממדינותיהם בעקבות משברים ומלחמות ועל הדרך אותה הם עוברים אל החופש והביטחון היחסי. בחנו את מדיניות ההגירה של המדינות השונות ויוזמות אזרחיות עולמיות,  לצד התבוננות במרחבי החיים והתרבות  הנוצרים כאשר קהילה יוצרת בית זמני במדינה זרה. 

בחרנו במדיום של איור בדו מימד המבוסס על חקר חזותי וקריאה בעדויות. הבחירה באיור מאפשרת להשמיט ולהוסיף מידע, להציג נקודת מבט של סיפור אישי  ולעורר רגש אצל הצופה.

מהלך הפרויקט:

למה אנשים בורחים? (איור ראשון) מבוסס על חקר משברים הומניטריים בעולם - מדינות מהן בורחים והסיבות לברוח. (לחצו על התמונות להגדלה).

סיפורי מסע (איור שני) פרשנות חזותית לעדות סיפור מסע של פליט. (לחצו על התמונות להגדלה).

מדיניות ישראל (איור שלישי) מבוסס על חקר אישי בסוגיה שנוגעת למדיניות ישראל ביחס לפליטים, לאחר חקר ידע וחזותי של הסוגיה. (לחצו על התמונות להגדלה).

תוצר משותף כיתתי

פליטים תוצר.mp4