זכרון ועיצוב
כיתה יא', במסגרת שיעור עיצוב (אחרון לפני פרויקט גמר)
כיתה יא', במסגרת שיעור עיצוב (אחרון לפני פרויקט גמר)
בשילוב תכנית חברתית - הובלת יום הזכרון בבית הספר
בשילוב תכנית חברתית - הובלת יום הזכרון בבית הספר
שאלת הפרויקט: איך נוצר זכרון קולקטיבי?
שאלת הפרויקט: איך נוצר זכרון קולקטיבי?
משך הפרויקט: מחצית ב, עד יום הזכרון
משך הפרויקט: מחצית ב, עד יום הזכרון
צוות: אוסקר אבוש וענבל הלצר
צוות: אוסקר אבוש וענבל הלצר
ידע:
ידע:
יסודות השפה החזותית | הבנת העולם החזותי כבבואה של דפוסים תרבותיים וחברתיים
מיומנויות:
מיומנויות:
קריאה חזותית | העברת מסר חזותי | הפשטה
הרגלים:
הרגלים:
נקיטת עמדה חברתית דרך פעולת עיצוב
תוצר הפרויקט הינו תכנון והובלה של מעגלי יצירה ודיון בנושא זכרון קולקטיבי, שהתקיים ביום הזכרון לחללי מערכות ישראל.
תוצר הפרויקט הינו תכנון והובלה של מעגלי יצירה ודיון בנושא זכרון קולקטיבי, שהתקיים ביום הזכרון לחללי מערכות ישראל.
לאורך הפרויקט התלמידים נחשפו להיבטים שונים בחיבור שבין תרבות חזותית וזכרון קולקטיבי - באופן הדרגתי מהממלכתי אל המערער. ממרחבים של יראת כבוד ועד מרחבים של "משחק מלחמה". כשלאורך הדרך התלמידים חושבים, מעבדים, מתנסים ומתחילים לחשוב על כיוון אישי שמעניין אותם לפתח.
לאורך הפרויקט התלמידים נחשפו להיבטים שונים בחיבור שבין תרבות חזותית וזכרון קולקטיבי - באופן הדרגתי מהממלכתי אל המערער. ממרחבים של יראת כבוד ועד מרחבים של "משחק מלחמה". כשלאורך הדרך התלמידים חושבים, מעבדים, מתנסים ומתחילים לחשוב על כיוון אישי שמעניין אותם לפתח.
** חלקו השני של הפרויקט, כולל אירוע הסיום, התקיים בלמידה מרחוק.
** חלקו השני של הפרויקט, כולל אירוע הסיום, התקיים בלמידה מרחוק.
מהלך הפרויקט המלא, ואחריו הצצה למעגלי דיון ויצירה בהובלת תלמידי המגמה.
מהלך הפרויקט המלא, ואחריו הצצה למעגלי דיון ויצירה בהובלת תלמידי המגמה.