חיות פרא עיצוב כיתה י׳ | תשפ״ד
מורה: יעל גייזלר וקנין
תחומי דעת: איור, עיצוב בהשראה מהטבע
שאלה פוריה: מה אנחנו לומדים מעולמם של החיות?
משך הפרויקט: מחצית ב׳
מיומנויות והרגלים: חקר חזותי | רישום | איור | עבודה בטיוטות | בניה בקרטון | עמידה בזמנים | עבודה בסקיצות
תוצר: מסיכת קרטון של החיה
רציונל הפרויקט
הפרויקט עסק בחיות כמקור השראה לתהליך יצירה. התלמידים בחרו חיות שילוו אותם לאורך כל הפרויקט, והתנסו בדרכים שונות ליצור מתוך החיה. דרך שלבי הפרויקט השונים, התלמידים התנסו ביחסים שונים למקורות השראה - החל מחיקוי או העתקה (רישומים בטכניקות שונות), דרך אפיון הקשר בין מראה לשימוש (למשל התבוננות על סוגי נוצות מתוך הצורך אותו הן ממלאות), או העמקה באסטיקה שמקורה במגנונים טבעיים.
על מנת להשתחרר מחיקוי מדויק של המציאות, לאחר שכל תלמיד העמיק ביצירה בעקבות חיה, את התוצר הסופי (מסכות קרטון תלת מימדיות של החיות) עשו התלמידים בזוגות - כל מסכה היא ״ערבוב״ בין שתי חיות למרכיבים אנושיים (היבריד). כל זוג בחר באיזה אופן שתי החיות משתלבות, מה נכנס מכל חיה, מה מערכת היחסים בין שתי החיות, איזו איכות חומרית-חייתית מובילה את תהליך העבודה ואילו אלמנטים אנושיים משתלבים במסכה? כל זוג נדרש לגבש לעצמו תהליך עבודה אישי בחומר, מתוך מחשבה על היחס שבין צורה לאופי.
מהלך הפרויקט
חקר חיה. מבוא המשלב מחקר קצר על חיה, וסיעור מוחות חזותי - רישומים של חיות ושל מרקמים שונים בחיה (שערות, פרווה, קשקשים וכו׳).
תרגיל איור היבריד חיה-אדם. יצירת איור היבריד, שמשלב בין רוח החיה לתכונות אנושיות.
תרגיל רישום חיה אקספרסיוניסטי. רישום חופשי ברוח תנועת האקספרסיוניזם הגרמנית (הרחבה שנלמדה מסגרת שיעורי אמנות)
מחקר חומרי. התנסות בעבודה בקרטון - כיצד יוצרים מרקם חייתי
עבודה על תוצר סופי בזוגות. חלוקה וזוגות ומיזוג החיות להיבריד ברישום, בניית החיה כמסכת קרטון תלת מימדית, תוך מציאת פתרונות חומריים לצורות ומרקמים ייחודיים.
צילום הפקת אופנה. שת״פ עם מגמת תקשורת סטילס.