מבוך
מתמטיקה ואמנות | כיתה ז | תשע״ה
ידע: תכונות תיבה (שטח, נפח, פריסה) | שרטוט בתכנת תלת מימד | שרטוט לפי מידות | הבנת תהליך תכנון
מיומנויות: שרטוט בעזרת סרגלים | שרטוט לפי שלבי עבודה | דיוק | עבודה לפי מידות | חשיבה מתמטית | הבנה תלת מימדית
הרגלים: עבודה עם טיוטות וביצוע שיפורים | התמדה | פיתוח שפה אישית
הפרויקט מבוסס על נושאים מתכנית הלימודים במתמטיקה: תכונות התיבה, פריסה, נפח, שטח מעטפת וחשיבה הנדסית. בשילוב עם עשייה ממשית בשיעורי אמנות קישרנו בין נושאי הלימוד המופשטים לתהליך תכנון ועיצוב של אובייקטים מעולמם של התלמידים.
דרך הפרויקט נחשפו התלמידים לתהליך תכנון הנדסי הנמצא מאחורי כל אובייקט מתועש. הדרך אל יצירת מוצר במדפסת תלת ממד כללה הבנת עבודה בשלבים, תכנון לפי מידות, חשיבות דיוק, בדיקת אב טיפוס, שרטוט ידני, שרטוט ממוחשב תלת ממדי (בתוכנת TINKERCAD), פיתוח שפה אישית והיכרות עם נטיות אישיות בתהליך עיצוב.
צוות הפרויקט: אלכס פרושין - מתמטיקה. ענבל הלצר - אמנות.
תוצר ביניים: תכנון ועיצוב דמות "ראש קוביה" (לצפייה בתוצרים המלאים)
תוצר: משחק מבוך מודפס במדפסת תלת ממדית (לצפייה בתוצרים המלאים)