מחאה באמנות

אמנות | כיתה יא' | תשפ״ג

מורה: גיל-לי כהן

תחומי דעת: תגובות נגד בתולדות האמנות דרך מאפיינים אמנותיים

שאלה פוריה: איך מיוצג שינוי באמנות?

משך הפרויקט:  מחצית ב׳

מיומנויות והרגלים: הבנה של שפת האמנות | עבודה בסדרות.

תוצר מעשי: סדרת ציורים בצבעי אקריליק, גודל זהה, המציגים  זרמים שונים בתולדות האמנות דרך דימוי הסוס. 

עבודה עיונית על זרמים באמנות מודרנית (לבחירת התלמידים), באיזה אופן כל זרם מבטא מחאה כלפי הזרם או התקופה שקדמה לו? מבחינת נושאי היצירות ושפת האמנות (הדגמה דרך ניתוח יצירה מכל זרם והשוואה).


רציונל הפרויקט: חקירה מעמיקה בתנועת המטוטלת המאפיינת את התפתחות התודעה והיצירה לאורך התקופות בתולדות האמנות. דרך בחירת דימוי גנרי של הסוס התלמידים עקבו אחרי מאפיינים בזרמים שונים ולמדו כיצד אמנים "ענו" לתקופה שקדמה להם.  התוצאה היא סדרה של ציורים על רצף ציר הזמן בעקבות מאפיינים אלה.