ממוכר לזר תערכת אמנות מבוססת מקום
אחד מהמהלכים המאפיינים את האמנות המודרנית בכלל והעכשווית בפרט היא ההוצאה מהקשר, כך שהופעתו של המוכר הופך לדימוי אסתטי, זר לעיתים ושונה.
המהלך ההפוך או המשלים להוצאה מהקשר היא עבודת אמנות 'תלוית מקום' – כזו שמגיבה, גם ברמה המושגית וגם ברמה המוחשית, למקום התצוגה הנקודתי של הופעתה.
התערוכה 'ממוכר לזר' של תלמידי י"ב ממגמת האמנות היא תערוכה מקדימה לתערוכת הגמר המיועדת להם בסוף השנה. התערוכה מהווה ניסיון ראשון לניסוי וטעייה של התלמידים עם יצירת עבודות שיש בהן מהלך מושגי מוגדר והתמודדות עם הצבת יצירה במרחב-חלל נתון, כל תלמיד על פי הבנתו ונטייתו האמנותית.
תערוכת אמנות - שכבת יב
מורה: דני רוזנברג
תוצר: תערוכת אמנות בחניון בית הספר
ידע: הוצאה מהקשר ועבודה מבוססת מקום.
משך הפרויקט: שלושה שבועות ראשונים של השנה
גבריאלי רוני | בלונים | רוני מלאה את הרכב של אימא שלה בבלונים ויצרה שביל בלונים שיוצא מהרכב, כאילו מקבל חיים משלו – באופן שמזכיר אנימציה, הנפשה של חפצים – ומתפשט בחניון
שואקה שי | אופק | שי יצרה מיצב בטכניקה מעורבת עדין ופיוטי שעוסק ביחס בין הטבעי ולמלאכותי ובנתה לנו אי קסום בחניון
אבילה ניב | צורות | ניב עושה שימוש בצורות יסוד אבל ממיר את הדו-ממד לעבודת ציור-פיסול כשהוא משתמש בעמודים התומכים של החניון כמצע לעבודה
שבו אראל | משתין בקיר | ציור הקיר של אראל מתייחס בהומור לפעולה גברית טיפוסית ידוע במחוזותינו. עבודה מתעתעת שקל לפספס, אולי בכך הצלחתה
תקווה ליאור | עב"ם בחניה | ליאור יצרה עבודה משעשעת של רכב עב"ם בחניה. מיצב מעורר מחשבה: מי המורה החדש בהייטק היי שהרכב שייך לו
גלצ'י אושר | מודעות | אושר יצרה מיצב מתעתע שמתחקה אחרי לוח מודעות, מבט שני מגלה שהמודעות מופרכות ומשעשעות
פרוסט יונתן | דמדומים באלפים | ציור הקיר של יונתן מכליא בין עולם של מטה, החניון עצמו , לבין עולם לכאורה של מעלה – הרים אלפיניים נשגבים. סגנון העבודה שלו מזכיר ציור אירופאי רומנטי שלא מכאן
עזריאלי נועה | כנפיים | נועה הגדילה דימוי לוגו של כנפיים לקנה מידה אנושי. כך עבודתה מתייחסת לפנטזיית התעופה האנושית, המוכרת למשל ממיתוס איקרוס ועד להמצאות התעופה של ליאונרדו דה-וינצ'י
אלבלנסי עילי | עמדת שטיפה למורה | עילי מחליף את עמדת שטיפת המכוניות המוכרת בהצבה של עמדת שטיפה למורה, עם כל המחשבות ההומוריסטיות המילוליות של העבודה והאופן שהעבודה מפעילה את הצופה-מורה
שירה אברמוב | חור באדמה | נקודת המוצא של שירה הייתה המחשבה על החניון כאתר שיש בו את האפשרות לאירוע (קולנועי) אפל, מקום שקורים בו דברים לא טובים. הרישום שלה גם מתייחס למהות הראשונית של הפעולה האמנותית – יצירת אשליה. תזהרו לא ליפול
בנידזה מריה | ציור בארון | מריה מתבססת על דימוי ספרותי קולנועי מוכר של דימוי הארון כמעבר לעולם אחר (כמו בסיפור נרניה). היא מציירת בחלקו האחורי של ארון מצוי נוף מושלג