סיפור דרך
עיצוב גלובלי, כיתה י׳.
צוות: חמוטל אלעד ודיקלה רוטברט.
תחומי דעת - אזרחות גלובלית: זכויות אדם – הזכות לחיים וביטחון | תנועת אנשים בעולם | פליטים ופליטות – למה אנשים עוזבים? | מבקשי המקלט בישראל | מדיניות ישראל והחוקים הרלוונטיים למדיניות זו
תחומי דעת - עיצוב: העברת מסר ורגש באמצעות איור ועיצוב | תוכנות גרפיות
שאלה פוריה: איך נראית נדידה ולמה מחליטים לנדוד?
משך הפרויקט: שלושה חודשים
מיומנויות והרגלים (תפקודי לומד):
ריבוי נקודות מבט | חשיבה ביקורתית | עבודה בצוותים מתחלפים | פיתוח אמפטיה | חקר בשפות זרות | גימור מוקפד
תוצר: תערוכת מיניאטורות של איורים ודיורמות
רציונל הפרויקט
סוגיית מבקשי המקלט בישראל היא סוגיה שנמשכת מספר שנים, עולה ויורדת מהכותרות. בפרויקט זה ביקשנו לחשוף את התלמידים לסוגייה של מבקשי המקלט והפליטים דרך הזרה והתבוננות על המתרחש בעולם, כך שכאשר נגיע לבחינת המקרה הישראלי היכולת לראות מורכבות תגדל. עיקר המיקוד בפרויקט הוא על הבורחים ממדינותיהם בעקבות משברים ומלחמות ועל הדרך אותה הם עוברים אל החופש והביטחון היחסי. בחנו את מדיניות ההגירה של המדינות השונות ויוזמות אזרחיות עולמיות, לצד התבוננות במרחבי החיים והתרבות הנוצרים כאשר קהילה יוצרת בית זמני במדינה זרה.
בחרנו במדיום של איור בדו ותלת מימד המבוסס על חקר חזותי וקריאה בעדויות. הבחירה באיור מאפשרת להשמיט ולהוסיף מידע, להציג נקודת מבט של סיפור אישי ולעורר רגש אצל הצופה.
מעורבות ושיתופי פעולה: סיור בדרום תל אביב בשיתוף מגמת אזרחות גלובלית