הרגלים:
הרגלים:
רוח יצירה
רוח יצירה
הגשה בזמן
הגשה בזמן
טיוטות מרובות
טיוטות מרובות
מיומנויות:
מיומנויות:
קריאה חזותית (דרך הבנה של מושגי יסוד)
קריאה חזותית (דרך הבנה של מושגי יסוד)
העברת מסר באמצעות עקרונות השפה החזותית
העברת מסר באמצעות עקרונות השפה החזותית
התבוננות בקשר בין עיצוב ובין דפוסים תרבותיים
התבוננות בקשר בין עיצוב ובין דפוסים תרבותיים
ידע:
ידע:
יסודות העיצוב
יסודות העיצוב
מגמת עיצוב
מגמת עיצוב
כיתה י - פרויקט ראשון
כיתה י - פרויקט ראשון
צוות: ענבל הלצר ואוסקר אבוש
צוות: ענבל הלצר ואוסקר אבוש
על בסיס שרטוטים מדוייקים של בתי המגורים, בנינו סט מודלים שמהווים בסיס התייחסות להמשך הפרויקט
על בסיס שרטוטים מדוייקים של בתי המגורים, בנינו סט מודלים שמהווים בסיס התייחסות להמשך הפרויקט
מגדלים ודמיון
מגדלים ודמיון
במקביל לעבודה על סביבות המגורים, התחלנו לתרגל דמיון בחומר. החל מתרגילים של בנייה אינטואיטיבית מחומרים ממוחזרים, דרך מגדלים בקו, מגדלים בהשראת הטבע ומגדלי מחווה לאמן. התרגילים נתנו מסגרת לגיבוש שפה ותחומי עיניין אישיים, התנסות במחשבה על התאמה בין עיצוב ומשתמש וצבירת בטחון עצמי לקראת תכנון מגדל מורכב בהמשך הפרויקט.
במקביל לעבודה על סביבות המגורים, התחלנו לתרגל דמיון בחומר. החל מתרגילים של בנייה אינטואיטיבית מחומרים ממוחזרים, דרך מגדלים בקו, מגדלים בהשראת הטבע ומגדלי מחווה לאמן. התרגילים נתנו מסגרת לגיבוש שפה ותחומי עיניין אישיים, התנסות במחשבה על התאמה בין עיצוב ומשתמש וצבירת בטחון עצמי לקראת תכנון מגדל מורכב בהמשך הפרויקט.
תיעוד תהליך העבודה על מגדלים אינטואיטיביים בחלקו הראשון של הפרויקט, מגדלים שמקורם בתגובה לסביבה המיידית של בית הספר ומגדלים במסגרת סיור טבע עירוני קרוב – מגדל המים בשכונת מולדת בדיונה - מציאת ערך בסביבה המקומית
תיעוד תהליך העבודה על מגדלים אינטואיטיביים בחלקו הראשון של הפרויקט, מגדלים שמקורם בתגובה לסביבה המיידית של בית הספר ומגדלים במסגרת סיור טבע עירוני קרוב – מגדל המים בשכונת מולדת בדיונה - מציאת ערך בסביבה המקומית
הרכבת עולם - סתירות ומורכבות
הרכבת עולם - סתירות ומורכבות
כל עולם מכיל שלושה בנייני מגורים מציאותיים-אנושיים ומגדל דמיוני. החיבור בין חלקי העולם מתבסס על מורכבות וסתירות. מרחבי חוק הלקוחים מהמציאות וחיבורם עם מרחבים המייצרים חשיבה על המציאות היום-יומית (הטרוטופיה)
כל עולם מכיל שלושה בנייני מגורים מציאותיים-אנושיים ומגדל דמיוני. החיבור בין חלקי העולם מתבסס על מורכבות וסתירות. מרחבי חוק הלקוחים מהמציאות וחיבורם עם מרחבים המייצרים חשיבה על המציאות היום-יומית (הטרוטופיה)
התוצר הסופי נעשה בקבוצות של שלושה תלמידים, לפי שלבי העבודה הבאים:
התוצר הסופי נעשה בקבוצות של שלושה תלמידים, לפי שלבי העבודה הבאים:
הגרלת שלושה בנייני מגורים, כתיבת סיפור המאפיין את דיירי הבניינים, עיצוב הסביבה בהתאם לסיפור.
הגרלת שלושה בנייני מגורים, כתיבת סיפור המאפיין את דיירי הבניינים, עיצוב הסביבה בהתאם לסיפור.
יצירת מגדל לפי ערך דמיוני חיצוני - במקביל.
יצירת מגדל לפי ערך דמיוני חיצוני - במקביל.
חיבור בין הבניינים למגדל, באופן שרואה במורכבות ערך.
חיבור בין הבניינים למגדל, באופן שרואה במורכבות ערך.
תוצרי ביניים נוספים
תוצרי ביניים נוספים
העבודה לאורך הפרויקט ואחריו לוותה במשימות שנעות בין תרגול טכניקה, לחיפוש שפה אישית לרכישת כלים בסיסיים בעולם העיצוב. תוצרים לדוגמא:
העבודה לאורך הפרויקט ואחריו לוותה במשימות שנעות בין תרגול טכניקה, לחיפוש שפה אישית לרכישת כלים בסיסיים בעולם העיצוב. תוצרים לדוגמא: