אינפוגרפיקה ביולוגית - מערכות בגוף האדם
אינפוגרפיקה ביולוגית - מערכות בגוף האדם
שיתופי פעולה בין מגמת ביולוגיה ומגמת אמנויות העיצוב
שיתופי פעולה בין מגמת ביולוגיה ומגמת אמנויות העיצוב
פרויקט אינפוגרפיקה: מגמת אמנויות העיצוב כיתה יא בשיתוף מגמת ביולוגיה כיתה י, תשע"ח, תשע״ז
פרויקט אינפוגרפיקה: מגמת אמנויות העיצוב כיתה יא בשיתוף מגמת ביולוגיה כיתה י, תשע"ח, תשע״ז
צוות: לי-אור קורנבליט ומאיה מירוז (ביולוגיה) | ענבל הלצר ואוסקר אבוש (עיצוב)
צוות: לי-אור קורנבליט ומאיה מירוז (ביולוגיה) | ענבל הלצר ואוסקר אבוש (עיצוב)
במסגרת פרויקט משותף של מגמת אומנויות העיצוב ומגמת ביולוגיה, תלמידי מגמת ביולוגיה התבקשו לחקור מערכות בגוף האדם ותופעות המשפיעות עליהן בחיי היומיום. הפרויקט עסק בארבע מערכות: עצבים, נשימה, הובלה ועיכול. במהלך הפרויקט חקרו התלמידים את המבנה והתפקוד של המערכת, למדו כיצד התופעות שבחרו משפיעות על המערכת ולימדו את חבריהם לכיתה. המחקר הביולוגי היווה בסיס לפרויקט עיצובי, בו נדרשו תלמידי מגמת אמנויות העיצוב להפוך את הידע לחזותי, ולסייע בהעברת החומר באופן נגיש.
במסגרת פרויקט משותף של מגמת אומנויות העיצוב ומגמת ביולוגיה, תלמידי מגמת ביולוגיה התבקשו לחקור מערכות בגוף האדם ותופעות המשפיעות עליהן בחיי היומיום. הפרויקט עסק בארבע מערכות: עצבים, נשימה, הובלה ועיכול. במהלך הפרויקט חקרו התלמידים את המבנה והתפקוד של המערכת, למדו כיצד התופעות שבחרו משפיעות על המערכת ולימדו את חבריהם לכיתה. המחקר הביולוגי היווה בסיס לפרויקט עיצובי, בו נדרשו תלמידי מגמת אמנויות העיצוב להפוך את הידע לחזותי, ולסייע בהעברת החומר באופן נגיש.
הפרויקט התבסס על קיום שיחה ועבודה משותפת של תלמידי שתי המגמות - תלמידי ביולוגיה הסבירו על המערכת והתופעות ותלמידי מגמת עיצוב יצרו פוסטרים המסייעים להצגת המערכות והתופעות, תוך שימוש בארגז כלים מקצועי להעברת מסרים חזותיים בהתאם לקהל יעד, פיתוח של שפה אישית ושליטה בתכנת עיצוב מקצועית.
הפרויקט התבסס על קיום שיחה ועבודה משותפת של תלמידי שתי המגמות - תלמידי ביולוגיה הסבירו על המערכת והתופעות ותלמידי מגמת עיצוב יצרו פוסטרים המסייעים להצגת המערכות והתופעות, תוך שימוש בארגז כלים מקצועי להעברת מסרים חזותיים בהתאם לקהל יעד, פיתוח של שפה אישית ושליטה בתכנת עיצוב מקצועית.
בשנת הלימודים תשע״ח, קהל היעד של הפרויקט היה תלמידי בית ספר יסודי התבור בחולון. בסיוע הפוסטרים, תלמידי מגמת ביולוגיה פיתחו פעילות לימודית-חוויתית מותאמת לילדים, שתלמד כיצד המערכת פועלת, איך התופעה שבחרו משפיעה על הגוף שלנו ומה אנחנו יכולים לעשות כדי לשמור על הגוף שלנו. באירוע הסיום, שהתקיים בבית הספר היסודי, הקימו תלמידי ביולוגיה יריד פעילות בשם שפת הגוף - איך הגוף שלי מדבר איתי ומה הוא מנסה להגיד.
בשנת הלימודים תשע״ח, קהל היעד של הפרויקט היה תלמידי בית ספר יסודי התבור בחולון. בסיוע הפוסטרים, תלמידי מגמת ביולוגיה פיתחו פעילות לימודית-חוויתית מותאמת לילדים, שתלמד כיצד המערכת פועלת, איך התופעה שבחרו משפיעה על הגוף שלנו ומה אנחנו יכולים לעשות כדי לשמור על הגוף שלנו. באירוע הסיום, שהתקיים בבית הספר היסודי, הקימו תלמידי ביולוגיה יריד פעילות בשם שפת הגוף - איך הגוף שלי מדבר איתי ומה הוא מנסה להגיד.
הרחבת הפרויקט בשיעורי עיצוב
הרחבת הפרויקט בשיעורי עיצוב
הרחבה.pdf
הצצה לתהליך העבודה
הצצה לתהליך העבודה
תהליך.pdf
תוצרים | פוסטרים שעוצבו במסגרת פרויקט אינפוגרפיקה תשע"ח
תוצרים | פוסטרים שעוצבו במסגרת פרויקט אינפוגרפיקה תשע"ח
תוצרים | פוסטרים שעוצבו במסגרת פרויקט אינפוגרפיקה תשע"ז
תוצרים | פוסטרים שעוצבו במסגרת פרויקט אינפוגרפיקה תשע"ז